Olemme koonneet vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin. Voit ottaa yhteyttä erillisellä yhteydenottolomakkeella. Vastaamme sinulle henkilökohtaisesti mahdollisimman pian.
Ajantasaiset yhteystiedot löydät täältä.
Mitä teen kun ostan/myyn kiinteistön missä on kaukolämpö?
- Lämpösopimus on irtainta omaisuutta ja tästä syystä se ei siirry automaattisesti kiinteistön luovutuksen yhteydessä. Lämpösopimuksen voi siirtää kiinteistön uudelle omistajalle allekirjoitetulla luovutusasiakirjalla tai kauppakirjalla. Kauppakirjassa tulee olla maininta kaukolämpöliittymän siirtymisestä kaupan mukana. Toimita täytetty asiakirja asiakaspalveluun.
- Ilmoita myös omistajuuden muutospäivä etukäteen asiakaspalveluun, jotta käyttöpaikalle keretään ajastamaan mittarinluku loppulaskua varten. Lukemia ei saada jälkikäteen kaikista kohteista.
- Uuden asiakkuuden perustamiseen tarvitaan henkilötunnus, nimi, osoite sekä puhelinnumero ja/tai sähköpostiosoite.
- Muutospäivän jälkeen lähetämme myyjälle loppulaskun. Kun saatavat on maksettu teemme uuden lämpösopimuksen ostajan kanssa. Uuden sopimuksen voi allekirjoittaa paperisena tai Visma Sign-palvelun kautta. Visma Sign-palvelun käyttö vaatii verkkopankkitunnukset sekä sähköpostiosoitteen.
Haluan vaihtaa e-laskuun, miten toimin?
E-lasku otetaan käyttöön omassa verkkopankissa. Kotkan Energian e-laskuvaihtoehdoista löytyy ”huoltolasku” sekä ”lämpölasku”. Valitse haluamasi laskutusvaihtoehto ja syötä edellisen paperisen laskun viitenumero.
Miksi laskun eräpäivä tulee niin nopeasti ja lasku saapuu postilaatikkoon niin lähellä eräpäivää?
Laskut lähetetään 14 vuorokauden maksuehdolla. Postin jakeluajoista riippuen, lasku voi saapua postilaatikkoon vasta lähellä eräpäivää. Nopeuttaaksesi laskun saantia voit ottaa käyttöön sähköisen laskutuksen.
Valittavana on e-lasku, sähköpostilasku tai Kivra-palvelu. Jos haluat laskut sähköpostiisi, ilmoita asiasta asiakaspalveluun.
Miten kuolinpesän kaukolämpöliittymän kanssa toimitaan?
- Ilmoita asiasta asiakaspalveluun, jotta asiakkuus muutetaan kuolinpesäksi ja samalla voidaan muuttaa laskutusosoitetta tarvittaessa tulevien laskujen osalta.
- Toimita asiakaspalveluun tieto kuolinpesän osakkaista esim. ote perukirjasta.
- Jos liittymä halutaan siirtää toisen henkilön nimiin, tulee toimittaa asiasta luovutusasiakirja kaikkien osakkaiden allekirjoituksin.
Miten kirjaudun OmaOnlineen?
Kirjaudu OmaOnline-palveluun kotisivujemme etusivulta www.kotkanenergia.fi oikean yläkulman kuvakkeen kautta tai klikkaamalla tästä.
Yksityiskohtaisemmat ohjeet pääset lukemaan tästä linkistä.
Olen isännöitsijä, miten käytän OmaOnlinea?
Rekisteröidy OmaOnlineen edellisen kohdan ohjeiden mukaan. Kun olet vahvistanut tunnuksesi, ilmoita isännöimäsi kohteet asiakaspalveluun, jotta ne voidaan lisätä tunnuksellesi näkyviin. Asiakaspalvelu kuittaa, kun kohteet on lisätty ja tiedot päivittyvät näkyviin, kun kirjautuu uudelleen palveluun.